27 Şubat 2017 Pazartesi

Neden Gürcistan'da Yaşayabilirim

  6 yorum
     Ben şu anda 37 yaşında hayatını yanlız yaşamakta olan, aslında tabiri caiz ise çok cool olmayan tam tersine tekdüze bir insanım. Bu zamana kadar birçok Avrupa ülkesini görme fırsatım oldu hepsinden de çok keyif aldım...
     Gürcistan fikri benim hayatımın çok kötü bir döneminde ortaya çıktı aslında, yaşadığım bazı özel durumlar sonunda Türkiye'den biraz uzaklaşmak ve kendimi dinlemek istediğimde internetin karşısına geçip şu anda bir çoğunuzun yaptığı gibi gidilebilecek ülkelere bakmaya başladım. İlk tercihlerim arasında Arnavutluk, Makedonya, Sırbistan gibi ülkeler vardı ve hazırlıklarımı hep bu ülkeler üzerine yaptım. Kendime güvendiğim tek şey biraz ingilizce biliyor olmamdı aslında... Sonra interneti gezerken Tiflisi gördüm ve bir anda aklıma Tiflis yerleşiverdi, araştırma yapmak istedim Tiflis ve Gürcistan ile ilgili ama malesef ya çok kötü yönlü haberler yada hiç inandırıcı olmayan yazılar ile karşılaştım. Cesaretimi toplayarak birkaç parça eşya hazırladım ve otobüs biletimi alarak yola koyuldum. Tiflise indiğimde herşey bana o kadar yabancı geldiki birkaç gün otogarda ki Otelde konaklamaya karar verdim en azından otel sahibi türkçe biliyordu :) 3 gün bu otelde kaldıktan sonra bunun böyle yürümeyeceğini hem maddi olarak hemde şehre alışabilmem için başka yerleri gezmem gerektiğine karar vererek otelden ayrıldım ve internet üzerinden bulduğum ilk kez tecrübe edecek olduğum Hostel e yerleştim. Temiz ve güzel bir yerdi ayrıcada şehrin tam merkezinde bulunması da benim için çok güzel bir tecrübe oldu. O kadar çok sevdim ki bu hosteli yaklasık 6 ay boyunca orada kaldım :) sürekli değişik insanlar ve kültürler tanıyor ayrıca "biraz" olan ingilizcemi geliştirerek yanı sıra Gürcüce ve Rusçada öğreniyordum ve şu anda yaklaşık 2 yıl sonra iyi derecede ingilizce ve gürcüce ve aynı zamanda ülkenin siyasi yapısını, kanunlarını, kültürünü ve işleyiş tarzını öğrenmiş biri olarak diğer insanlara elimden geldiğince yardımcı olmaya çalışıyorum...
     Şimdi gelelim konu başlığı olan Neden Gürcistanda Yaşayabilirim sorusunun cevabına; bu yazıyı şu anda yaklaşık 30 yıl yaşadığım İstanbul'a 3 günlük ziyaretimin sonunda Sabiha Gökçen Havalimanından Tiflise olan uçagıma binmek üzere yolculuk ederken yazıyorum. Henüz sadece 2 yıl başka bir yerde yaşamışken neredeyse hayatımın tamamının geçtiği bir şehrin bana bu kadar yabancı, güvensiz ve beni bu kadar mutsuz edeceğini inanın tahmin bile edemezdim...
     Gürcistanda yaşadığım süre içerisinde insanın sadece kendine özgüveninin olmasının yeterli olduğunu, eğer düzgün bir insansanız başınızın derde girmesinin neredeyse imkansız olduğunu, birbirine bu kadar zıt 2 kültür olmamıza rağmen insanların dini görüşleri yada kendi düşünceleri ile yargılanmadığını, devlet yönetiminin bile hem ticari hemde sosyal konularda vatandaş yada yabancı herkesin eşit olarak görüldüğünü, insanların kazandıkları paralara el konulmak için vergi yada farklı türden zorunlulukların değilde tam tersine az kazanan insanların vergiden muaf tutulduğunu ve en önemlisi çok çok nadiren de olsa zam yapılması gerekilen durumlarda devletin halkına neye zam yapmaları gerektiğini sorduğunu öğrendim...
     Benim için neden Gürcistan sorusunun cevabı tam olarak bunlar sanırım. Şu anda içimde ailemden vedalaşmış olmanın burukluğunu yaşasamda tamamen özgür hissederek yaşadığım ülkeye dönmenin mutluluğu içerisindeyim.
Not: Umarım söylediklerimi siyasi algı içerisinde okumazsınız.

iklan banner

6 yorum:

  1. Hangi hostelde kaldınız acaba

    YanıtlaSil
  2. Harika. Çok sıcak ve cezbedici geldi. Ana hemen valizimi toplayıp yola koyulasım geldi ☺️
    Tiflis'te hangi otelde kaldınız acaba.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Daha once kaldigim hostel su anda otel olarak faaliyet gosteriyor ancak endise etmeyin hem uygun hemde evinizde gibi rahat edeceginiz yerler biliyorum :)

      Sil
  3. Merhabalar, ben de son zamanlarda bulunduğum yerden uzaklaşmak istiyorum. Mümkünse Türkiye dışında bir ülkeye yerleşme planım var. Sizin için de mümkünse mail adresim mertkaganekinci@gmail.com aklımda birçok soru var Gürcistan'da yaşamak ile ilgili onları size danışmak isterim. İyi akşamlar.

    YanıtlaSil
  4. Merhaba bende emekli olup yurtdışında yaşamayı istiyorum serdardanyal.sdsk@gmail.com iletişime geçerseniz çok sevinirim

    YanıtlaSil
  5. 1 aylık araştırmalarımın sonunda Tiflise gitmeye ve orda çalışmaya karar verdim.Tabi Allah izin verirse.
    Biliyorum işsizlik çok yüksek,maaşlar düşük.
    Almanyada doğdum ve 30yıl orda yaşadım.Yani din,kültür ve dilde bi problem çekmem diye düşünüyorum.
    Bana yardımcı ola bilecek,Tifliste oturan iyi niyetli arkadaşlarımız varmı?
    Sizin düşünceleriniz bu konuda nedir acaba.
    TŞK.....

    YanıtlaSil

Blogger Eklentileri