4 Temmuz 2016 Pazartesi

GÜRCİSTAN'DA EĞİTİM

  12 yorum
      Günümüzde Türkiye'de Üniversite eğitimi alabilmek için harcadığımız efor ve yaşadığımız stres hepimizin malumu ve istediğimiz bölümü kazanmamız ise bir hayli zor ayrıca Üniversite yi kazanmayı başarsak bile ekonomik zorluklar nedeni ile ya çok sıkıntılı bir öğrencilik hayatı geçiriyoruz yada hem çalışıp hem okumak zorunda kalıyoruz ki buda derslerimize odaklanmamızda büyük bir sorun teşkil ediyor. Birçok ülkeye nazaran ekonomisi çok düşük olan Gürcistan'da ise bu tam tersi arkadaşlar. Sizlere biraz Gürcistan'da üniversite eğitimi ile ilgili belkide hayallerinizin mesleklerine ulaşabileceğiniz önemli bilgiler vermek istiyorum

      Gürcistan'da Üniversite Giriş Sınavları Nasıl?

      Gürcistan'da Üniversite girişleri için Lise Diploma Notu esas alınır ve giriş sınavı yoktur.

      Gürcistan'da Üniversite Eğitimi aldığımda Türkiye'deki geçirliliği (Denkliği) nasıl?

      Arkadaşlar Denklik bilgisi için bu konuda Türkiye'deki en yetkili merci olan YÖK e danışabilirsiniz. Hayalinizdeki branşı ve Gürcistan'da gitmek istediğiniz Üniversiteyi belirledikten sonra denklik bilgisi almanız sizin için çok daha kesin bir bilgi olacaktır.

      Benim hayalimde TIP Fakültesi var giriş için hangi sınavlara girmem gerekiyor?

      İlk soruda da belirttiğim gibi Gürcistan'da Hiçbir Bölüm için giriş sınavı bulunmamaktadır. Sadece Lise Diploma Notunuz üzerinden giriş yapıp yapamayacağınız belirlenmektedir.

      Gürcistan'da Üniversite okumam için aylık ne kadar para harcamam gerekiyor?

      Arkadaşlar eğer mütevazi bir eğitim hayatı düşünüyorsanız 2 odalı bir evi (Eşyalı ve Her ihtiyacınızı karşılayabilecek) yaklaşık 250-300 dolar gibi bir rakama rahatlıkla bulabilirsiniz ve evinizi 2 kişi paylaşacaksanız buda maksimum kişi başı 150 dolar demektir. Üniversiteye ulaşımınız için topluma taşıma araçları kullanacaksanız aylık 10 dolar üniversite için gidiş dönüş masrafınızı karşılayacaktır. Evinizi yine 2 kişi paylaştığınızı düşünerek aylık maksimum 50 dolar mutfak masraflarınız için yeterli olacaktır ve faturalar içinde yaklaşık kişi başı 30-40 dolar yetecektir. Verdiğim bu rakamlar ile çalışma  ihtiyacınız olmadan rahatlıkla genel tüm ihtiyaclarınızı karşılayabilirsiniz.

      Gürcüce bilmiyor eğitim almam zor olmayacakmı?

      Gürcistan'da Üniversite eğitimi aldığınız da minumum 1 yıl gürcüce hazırlık okuyorsunuz ayrıca eğitiminiz sırasında Rusca ve İngilizce eğitimde alabiliyorsunuz. Bu durum Tıp fakültelerinde Gürcüce ve İngilizce zorunlu eğitim olarak belirenmiştir. Sizin için en büyük avantajı burada eğitiminiz sırasında 3 dil öğrenebilecek olmanız.

      Gürcistan'daki eğitim kalitesi nasıl?

      Gürcistan'da verilen eğitimler uluslararası düzeydedir ve sizden tonlarca para isteyen ve sizi okuluna kabul etmek için birsürü şart koşan diğer ülkelere nazaran aynı standartlar ve hatta daha yüksek eğitim standartlarına sahiptir.
      Gürcistan'da hangi üniversiteler bulunmaktadır?

  1. Tiflis Devlet TIP Üniversitesi
  2. Tiflis İlia Üniversitesi
  3. Tiflis Devlet Konservatuarı
  4. Tiflis Devlet Teknik Üniversitesi
  5. Gürcistan Havacılık Üniversitesi
  6. İvan Javakhishvili Tiflis Devlet Üniversitesi
  7. Uluslararası Karadeniz Üniversitesi
  8. Şota Rustaveli Devlet Üniversitesi
  9. Gürcistan Amerikan Üniversitesi
  10. Kutaisi Akaki Tsereteli Devlet Üniversitesi
  11. Sokhumi Devlet Üniversitesi
  12. Şota Rustavelli Tiyatro ve Sinema Üniversitesi
  13. Uluslararası Kafkas Üniversitesi


iklan banner

12 yorum:

  1. Merhaba. öncelikle Gürcistan eğitimi ile ilgili bu harika bilgi paylaşımınızdan dolayı teşekkür ederim. Şunu merak ediyorum. Gürcistan da devlet üniversitelerine girmek ücretsiz mi? Mesela ben orada orada PDR okumak istiyorum. Bunun için sadece kendi masraflarım dışında belli bir para veriyor muyuz? Üniversiteler sadece dönemlik kayıt paralarını buradaki gibi alıyorlar mı. Alıyorlarsa ücretleri fazla mı? Bu konularda yardımcı olursanız sevinirim. Teşekkür ederim

    YanıtlaSil
  2. Oncelikle tesekkur ederim bu guzel yorumunuz icin. Evet gurcistan da devlet universiteleri var ama tum universiteler ucretli ancak yillik ucretler cok dusuk en son kontrol ettigimde yillik 2.400$ di sanirim su an icinde ayni ucret gecerli bunun haricinde herhangi bir ucret istemeleri Söz konusu degil ama tabi ilerisi icin durum Ne olur bilmiyorum. Ayrica burada 1 yil hazirlik okumaniz gerekecek dil egitimi icin cunku gurcuce bilmek zorundasiniz takdir edersiniz ki buna ek olarak tercihli ruscada alabilirsiniz Ve istediginiz bolumde ingilizce egitim de aliyorsunuz bu da demek oluyor ki 3 dil birden ogreneceksiniz ki bu da sizin acinizdan cok buyuk bir avantaj

    YanıtlaSil
  3. Merhaba iyi günler. Ben mimarlık okumak istiyorum ama burda puanı yüksek olduğu için Gürcistan da ücretli okumak istiyorum ortalama 2500 dolar civarında ayrıca bir evde 2 kişi kalan bir öğrencinin ortalama aylık giderleri ne olur bunun yanında yök tarafından tanınması denklik konusunda yardımcı olur mu

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar aslinda sordugunuz soru ile alakali gurcistanda egitim konu basligi var ve tum detaylar yazili. YOK konusunda ise gurcistanda kayit olmak istediginiz universite icin kuruma denklik sorgulamasi yapmaniz gerekmektedir

      Sil
  4. merhaba ilk ve orta dereceli okullarda ingilizce eğitim veren okullar var mı ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar evet ilk ve orta dereceli okullar kolej statusunde egitim vermektedir ve ingilizce egitim verilmektedir

      Sil
    2. kusura bakmayın. sormak istediğim birkaç özel soru var. bsalbas@hotmail.com a bir mail atabilir misiniz.

      Sil
    3. Mail adresinize Whatsapp numarami yolladim ama isterseniz burdan da yazayim +995557623178

      Sil
  5. Meraba gurcisatan da tip okumayi dusunuyorumda hic dil bilgim yok.Orada kalicak ogrenci evi ya da ne biliyim yurt falan nasil bulabilirim. Bi de tahmini yurt ucretleri ne kadar olur. Gurcuce bilmeden nasil anlasirim. Yardim ederseniz cok sevinirim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar. Burada Tıp okumaniz mumkun tabiki ayrica dil biliyor olmaniz gerekmiyor cunku ister ingilizce isterseniz de gurcuce hazirlik okuyarak dil problemini cozebilirsiniz. Ogrenci yurtlari malesef istenilen duzgunlukte degil fakat ev arkadasi bulmaniz da mumkun

      Sil
  6. 0542 561 62 47 burunda deneme mesajı atarmısın

    YanıtlaSil
  7. Merhaba tifliste sınıf öğretmeni olarak görev yapacağım orda okulların açılışı kapanışı nasıl yaz tatilleri kaç gün turkiyede ki gibi 15 tatilleri varmı konu hakkında bilgi verirseniz çok sevinirim

    YanıtlaSil

Blogger Eklentileri