29 Haziran 2016 Çarşamba

Gürcistan'da Ticaret

  100 yorum

Gürcistan'da Ticaret Yapmak

      Gürcistan'da hayat ucuz olmasına karşı aynı zamanda da asgari ücretlerde aynı oranda düşük bu Gürcü vatandaşlarının çalışmak için başka ülke arayışına girmelerine sebep olmaktadır. Ancak ticaretin altın kuralı olan "Kriz durumlarını Karlılığa Çevirmek" deyimi işte tamda burda devreye giriyor nasılmı işte size birkaç ipucu...

      Batum'da Ticaret

      İlk yazımda da belirttiğim üzere Batum daha çok eğlence ve gece hayatı üzerine kurulu bir şehir ve burada yapabileceğiniz iş olanaklarıda bu durumla paralel ilerlemek zorunda eğer Lisans eğitiminiz yada Mesleki bir yüksek öğreniminiz yoksa yapabileceğiniz en iyi ve karlılığı en yüksek iş Restoran veya Bar (Night Club) tarzında bir işletme olabilir. Yada Türkiye'de pahallı ama Batum'da çok daha uygun olan Otomobil sektörüne girebilirsiniz. Otomobil sektöründeki kastım sadece oto alım satımı değil aynı zamanda çıkma yedek parça diye tabir ettiğimiz hurdaya çıkmış araçların işe yarayan parçalarını alıp Türkiye'de pazarlamak olabilir. Yada tam tersine Batum'da bulunmayan yada daha pahallı olan Tekstil sektörünü tercih edebilirsiniz ve hali hazırda Türkiye'de tekstil üzerine bir firma sahibi iseniz çok kolay bir şekilde Batum yada Gürcistanın herhangi başka bir şehrinde şube açabilirsiniz zaten çok yüksek kar marjlarına sahip olan tekstil sektöründe fiyatlarınızı Türkiye'deki fiyatlar ile aynı tutabilirsiniz tabiki GEL (Gürcistan Larisi) olarak mesela Türkiye'de 20 Tl ye sattığınız bir ürünü burada 20 GEL olarak satabilirsiniz ki bu durumda hem ürünün kar marjını hemde kur farkından oluşan kar marjını kasanıza sokmuş olacaksınız birde üstüne üstlük Türkiye'deki asgari ücret 1.300 TL iken burada aylık 400-500 GEL karşılığında personel çalıştırmanız mümkün böylece aynı zamanda giderlerinizi de düşük tutmuş olacaksınız. 

      Tiflis'te Ticaret

      Tiflis Batum'a nazaran çok daha kültürel bir şehir eğer ilk önce Batum'da bir müddet kaldıysanız Tiflis'e geldiğinizde hayalinizdeki Gürcistan çok daha farklı bir anlam kazanacak buna emin olun. Peki ama Tiflis'te nasıl yaşanır ve ne iş yapılır size bundan bahsetmek istiyorum. Benim Favorim tabiki Turizm çünkü Tiflis her sezonda turist çekmeyi başarabilen ender şehirlerden bir tanesi. Kış aylarında kayak merkezi, Bahar aylarında dağcılık ve yaz aylarında şarap turizmi ile yılın 365 günü aktif bir turizm... eğer ingilizce bilginiz iyi ise ve birazda sermayeniz var ise (yaklaşık 20-30 bin dolar) çok iyi paralar kazanabilirsiniz. Gürcistan genel anlamda üretim gücü çok düşük olan bir ülke alternatif olarak iyi bir pazar araştırması ile hangi ürünlere yöneleceğinizi belirleyip bu ürünlerin üretimini ve pazarlamasını yapabilirsiniz, gider oranları çok düşük ve vergi sistemi olmayan bir ülke olduğu için karlılık oranlarınızda iyi olacaktır. Şöyle bir soru aklınıza gelebilir peki ama ucuz bir ülkede ürünün fiyatı da ucuz olmazmı? Bu sorunun cevabını market araştırması yaptığınızda bulabileceğinize eminim çünkü Türkiye'den getirtilen ürünlerin satış fiyatları da Batum'da Ticaret konulu yazımda da belirttiğim gibi TL fiyatının GEL olarak etiketlenmesidir yani Türkiye'de 20TL Gürcistan'da 20 GEL. Bir diğer alternatif de eğer sermaye gücünüz yüksek ise burada Otelcilik yapmakda bir hayli getirisi yüksek bir iş özellikle Bahar sezonunda Tiflis otellerinde yer bulmanız oldukça zor yada yüksek fiyatlardadır. Otelcilik ile alakalı olarak bir diğer alternatif de HOSTEL işletimidir. Peki ama HOSTEL nedir? Hostel otel tanımına yakın ancak içerisinde bulunan odaların 4-6-8 ve 12 şer kişilik olan seçenekleridir bu odaları isteyen kişiler komple kiralama yapabilir yada başka insanlarla odayı paylaşabilirler. Bizim kültürümüze çok uzak olmasına karşın ben Tiflis'e ilk yerleştiğimde yaklaşık 3 ay Hostel'de yaşadım. Yazımın başında da Tiflis ile ilgili söylediğim sözü hatırlatmak isterim "Kültürel açıdan inanılmaz gelişmiş bir şehir" ben fiyatının uygun olması sebebi ile 12 kişilik oda da konaklama yaptım 3 ay boyunca gecelik kişi başı ücreti 25 GEL olan bu oda da 12 kişi Kadın ve Erkek karışık olarak kalabiliyor şu anda nasıl yani diyebilir Hostelde kalmayan arkadaşlarımız ama evet doğru kadın ve erkek karışık kalıyorsunuz oda dışında yada içinde bulunan banyoyu ortak kullanıyorsunuz ve bunlar olurken kimse kimseyi rahatsız dahi etmiyor...!!! evet Türkiye'ye çok uzak bir kültür. Herneyse biz konumuza dönelim evet HOSTEL işletmeciliği de son derece karlı bir iş arkadaşlar yanlız bunu yapmak istediğinizde iyi bir araştırma ve güzel bir semt tercih etmeniz gerekiyor Old Tbilisi bunun için son derece ideal bir bölge
      Arkadaşlar Gürcistan'da Ticaret yapmak Eğitim almak yada burada yaşamak isteyen arkadaşlarımız varsa eğer seve seve yardımcı olurum bir sonraki yazımda Gürcistan'a Seyahat etmek ve Gürcistan'da Kültür Turları yazım ile tekrar sizlere yardımcı olmaya çalışacağım.

iklan banner

100 yorum:

  1. Merhaba yaklaşık 2 haftadır Tiflis'teyim.Buraya yerleştim.inşaat malzemesi,nalbur,hırdavat gibi ürünlerin ticaretini düşünüyorum.Ancak burada üniversite eğitimide almak istiyorum.Eğer görüşmemiz mümkünse size bazı sorular sormak istiyorum.Yardımcı olacağınızı düşünüyorum.İyi günler

    YanıtlaSil
  2. Tabiki gorusebiliriz bana telefon numaranizi vermeniz halinde size yardimci olmak icin elimden geleni yapabilirim. Gorusmek dilegiyle

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hocam merhaba. Ben oto yıkama ve deterjan sektöründe üreticiyi. Gürcistandan toptanci bulup oraya satış yapmak istiyorum. Eğer yardımcı olurum dersen. Whatsapptan bana yazar mısın? +905358760973

      Sil
    2. Hocam merhaba. Ben oto yıkama ve deterjan sektöründe üreticiyi. Gürcistandan toptanci bulup oraya satış yapmak istiyorum. Eğer yardımcı olurum dersen. Whatsapptan bana yazar mısın? +905358760973

      Sil
    3. Haftaya tifliste olacağım tekstil işi için.görüşmek isterim. 05414384038 yüksel tiryaki

      Sil
  3. Tabiki gorusebiliriz bana telefon numaranizi vermeniz halinde size yardimci olmak icin elimden geleni yapabilirim. Gorusmek dilegiyle

    YanıtlaSil
  4. merhaba, bende ticaret ile ilgili birkaç konu soracaktım müsaitseniz görüşelim. ogurcalin@gmail.com

    YanıtlaSil
  5. Benimlede irtibata geçmenizi rica ediyorum speedyrsl@gmail.com

    YanıtlaSil
  6. Benimlede irtibata geçmenizi rica ediyorum speedyrsl@gmail.com

    YanıtlaSil
  7. Gürcistanda çalışmak ve eğitim almak istiyorum bu konuda yardımlarınızı bekliyorum 0533 027 31 27

    YanıtlaSil
  8. Gürcistanda çalışmak ve eğitim almak istiyorum bu konuda yardımlarınızı bekliyorum 0533 027 31 27

    YanıtlaSil
  9. Merhabalar, Gürcistan, Türkiye'deki tıp fakültelerinin diplomalarını denk kabul ediyor mu? Orada hekimlik yapmak mümkün mü? Teşekkür ederim. ( dr.neubauer@windowslive.com )

    YanıtlaSil
  10. Bu henuz bilgim dahilinde plan birsey degil ancak arastirip cevap verebilirim size sanirim Kabul edilir diye dusunuyorum cunku gurculerin gozunde Turkiye, Turkiyenin gozundeki amerika gibi :)

    YanıtlaSil
  11. Bu henuz bilgim dahilinde plan birsey degil ancak arastirip cevap verebilirim size sanirim Kabul edilir diye dusunuyorum cunku gurculerin gozunde Turkiye, Turkiyenin gozundeki amerika gibi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İlginiz için çok teşekkür ederim. İnsanların gözünde öyle olsa da, afrikada bile adını duymadığınız ülkeler diplomamızı denk kabul etmiyor. Eğer bir bilgi edinebilirseniz çok minnettar olurum. Saygılarımla.

      Sil
  12. Bu konuyu sizin icin arastiracagim en kisa zamanda.

    YanıtlaSil
  13. Bu konuyu sizin icin arastiracagim en kisa zamanda.

    YanıtlaSil
  14. Teşekkür ederim, yazdıklarınız beni baya niyetlendirdi oralara gelmeye, umarım iyi bir haber verirsiniz :)

    YanıtlaSil
  15. Selam;
    İletişim bilgilerinizi alabilirmiyim? Arda Baran
    ardabaran@gmail.com

    YanıtlaSil
  16. +995 557 62 31 78 bu numaradan whatsapp uzerinden soru sorabilirsiniz

    YanıtlaSil
  17. Bana ulaşırmışsınız konuşmak gerekiyor sizinle 05300443733

    YanıtlaSil
  18. GÜRCİTANI BİLEN İŞ ORTAĞI ARIYORUM.TEKLİFİ OLAN VARSA MAİL.isaoo9781@hotmail.com

    YanıtlaSil
  19. Türkiyede havlunun üretim şehrinde iş yapıyorum. Gürcistana havlu-bornoz ihracati yapmak istiyorum. İletişime geçebilir misiniz. Teşekkürler. info@dadyatekstil.com

    YanıtlaSil
  20. Merhabalar ben gurcistanda hayvancilikla urasiyorum hayvan besiciliyinden anlayan ortak ariyorum
    +995574001889

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba. Ortak buldunuz mu?

      Sil
    2. bizde istanbulda besi ve sütçülük yapıyoruz 05373568953 eger sartlar uyarsa neden olmasın

      Sil
    3. Merhaba ben türkiyede hayvancılık yapıyorum tarım ve hayvancılık işinden anlıyorum

      Sil
  21. Merhaba ben inşaat ustasıyım bu konuda iş bulabilir veya yapalirmiyim... ilginize teşekkürler

    YanıtlaSil
  22. Merhaba ben inşaat ustasıyım bu konuda iş bulabilir veya yapalirmiyim... ilginize teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar. Gurcistan ozellikle de Batum insaat konusunda son derece aktif bir yer is bulmak konusunda sorun yasayacaginizi zannetmiyorum bunun icin de burada aktif olan turk insaat firmalarini internet ten takip edip is basvurusunda bulunmaniz isabet olacaktir. Saygilarimla

      Sil
  23. Endüstriyel mutfak ürünleri satmak istiyorum gastroplast.com

    YanıtlaSil
  24. Satışda yardımcı olacak arkadaşlarımız varmı

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sayin durmusoglu bu platformda paylastiginiza ve yardim istediginize gore sanirim Gurcistan da bu isi yapmak istiyorsunuz ki bu sekilde zaten istesenizde satamazsiniz ama amaciniz Turkiye de satmak ise bu platform bunun icin uygun bir yer degil... Saygilarimla

      Sil
  25. Merhabalar acaba gürcistanda fotoğrafçılık işi yapabilirmiyim ekndi yerimi açıp ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar. Bu dusunceniz goreceli bir kavram tabiki cunku Gurcistan hemen hemen her sektore acik bir ulke benim sahsi gorusum yapilabilir yonundedir fakat once bir fizibilite yapmaniz kendi gorusunuz ve karariniz acisindan cok onemli kesinlikle

      Sil
  26. Peki gürcistanda iş kurmak orada vatandaşlık almamızı sağlar mı ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Burada is kurmanizin akabinde once oturum izni almaniz ve 1 yil doldurduktan sonra vatandaslik basvurusunda bulunmaniz gerekir ama bu alacaginiz anlamina gelmez tabiki sadece basvuru hakkiniz olur geri kalani basbakanligin takdiridir

      Sil
  27. teomancakmak@hotmail.com
    müsait olduğunuzda bir iki sorum olacak yardımınız dokunursa sevinirim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar tabiki +995557623178 numarali telefonumdan whatsapp uzerinden iletisime gecebilirsiniz saygilarimla

      Sil
  28. Mrb rica etsem bana erkut750@hotmail.com dan ulasmaniz mumkunmu bir kac konu hakkinda bilgi edinmek isticektim. tesekurler

    YanıtlaSil
  29. Affedersiniz,
    Emekliyim, denemek adına kiralık ev tutup 3-4 ay yaşamak, yasal olarak mümkünmüdür? Ortalama aylık kira bedeli hangi seviyelerdedir.
    Yanıtlarsanız memnun olurum.
    Saygı ve selamlarımla...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar evet denemek yada tatil yapmak için hiç sorun değil yaşayabilirsiniz. Batum için ev kiralari şu donemde 250-350$ arasidir ancak mart ortalarindan itibaren yukselir sezon baslayacagi icin, tiflis icin ise her sezonda ortalama 300-350$ arasi iyi bir ev tutmak mumkundur ayrica neredeyse tüm evler eşyalidir

      Sil
  30. Merhaba gezgin ben birçok ülkede bulundum yaşım 44 iyi derecede ingilizcem var spor antrenörlüğü diplomam var nasıl ve neler yapılır orada yada ufak sermayeyle bir iş yapilirmi hangi şehri tavsiye edersin yada gürcistan dışında bilgin varmi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar Erhan bey belirttiginiz genel ozellikler ile burada kucuk sermayeler ile fitness salonu kurabilir yada turizme yonelik faaliyetlerde bulunabilirsiniz kanaatindeyim. Bende bircok ulkede bulundum ancak bunlar sadece bir iki aylik periyotlar icin oldu bu yuzden diger ulkelerdeki yasam sartlari ile ilgili yorum yapmak haddim degildir ancak gurcistan yasam ve sosyal aktiviteler bakimindan oldukca aktif bir ulke batum yada tiflisde bahsettigim isler ile ilgili isletmecilik yapabilirsiniz bence. Saygilarimla

      Sil
  31. ben amerikada yaşıyorum buradan oraya ucuz elektronik eşya göndersek orada satılır mı ? vergi durumları filan hakkında ilginiz var mı ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bildigim kadariyla fatura bedeli uzerinden kdv ve %20 civarlarinda gumruk bedeli aliniyor ancak zaten kdv yi burada sattiginizda geri alacaginiz icin gunruk bedeli tutari ekstra bir gider olacaktir buna ragmen bircok markada amerika fiyatlari ciddi anlamda fark gosteriyor

      Sil
  32. Selamlar Gürcistanın Batum şehrinde Seyahat acentası açtım kendim de aslen Tur Rehberiyim (İng-Fr-Jap) her türlü işbirliğine açığım. AYDIN BAYSAL +995 557 29 68 34

    YanıtlaSil
  33. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  34. Merhabalar ben de gürcistana bir lokum imalatı kurmak istiyorum acaba ticari prosedürde sıkıntı yasarmiyim yada oranın vatandaşıyla ortak olma gibi bir zorunluluk varmı teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar, burada uretim yapmaniz icin herhangi bir prosedur yok sadece kimlik yada pasaportunuzun olmasi yeterlidir hatta burada uretim yeri acmak istediginizde Gurcistan devleti sizden yurtdisindan getirecegeniz uretim aletleri ve hammadeler icin gumruk bedeli istemiyor ve sorsugunuz soruya istinaden bura acacaginiz sirket yada herhangi bir ticari faaliyet icin gurcu yada baska birini ortak yapma zorunlulugu koymaz

      Sil
  35. Merhaba gezgin gıda ithalatı yapmak istiyorum bilhassa şarküteri Alanında sizce bu iş cazip olurmu benim ne önerirsiz?
    Şimdiden teşekkür ederim..

    YanıtlaSil
  36. Tekstil yönünden nasıl giyim kendim imal edip orda pazar nasıl yada mazaga olarak yada toptan nasıl sata biliriz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kendiniz imal etmek istediginiz de Gurcistan devleti destek vermektedir yani Turkiye den getireceginiz makina, hammadde ve diger cihazlariniz icin Gumruk vergisi alinmiyor ayrica 10 Dan fazla gurcu personnel calistirirsaniz size uretim icin gereken yeri ucretsiz olarak kiraliyor

      Sil
  37. Merhaba gezgin
    tıflıste tekstil imalat yerı acmak ısterım ancak şu ana kadar bana kımse demedıkı sen gel burda yer ac kıranı bız verelım evet bazı teşvıkler var gereklı saglıklı bılgı edınemedıgımden tereddutde kalmıs bulunmaktayım çacmak ıstedıgımız yer 100 kısılık tekstıl atelyesı askerı ve polıs tekstıl ımalatı yapmak yaklasık yatırım 500,000 eyro ancak yeterlı bılgı eksıklıgı ve ınsanlrın yaklasımı benı korkutdu tam saglıklı bılgı nasıl ogrenebılırım
    saygılarımla

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar oncelikle gec cevap verdigim icin ozur dilerim. Ogrenmek istediginiz tum detaylari +995 557623178 nolu numaramdan whatsapp uzerinden iletisime gecerek ogrenebilirsiniz saygilarimla

      Sil
  38. Merhabalar.Benim de şöyle bir sorum olacak.Tüm yazılarınızı ilgiyle okuduğum için gerek Batum gerekse Tifliste ki ev kiralarının ortalamasını biliyorum verdiğiniz son derece değerli bilgiler sayesinde.Peki yıllık artışlar nasıl orada.Yani diyelim ki Batum da aylık 300$ a bir evi 1 yıllık kontrat yaptık ve kiraladık,ikinci yıl için ortalama artış ne kadar olur yüzde olarak? Ayrıca orada çalışmak için oturma izni aldık diyelim, oturma iznimiz olursa evimizin eşyasını Türkiye'den oraya götürme imkanımız olabilir mi? Sorumu doğru sorabilmek adına biraz uzun bir yazı oldu lütfen kusuruma bakmayın.Saygılarımla.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar oncelikle degerli yorumlariniz icin tesekkur ederim. Gurcistanda kira artisi genelde olmaz dolar kuru uzerinden verildigi icin ancak batumda bazi farkliliklar olabiliyor funku yeni gelismekte olan bir yer ve evin satis degeri arttiginda ev sahibi %10-15 civarlarinda diger yil icin kira artisi isteyebilir ayrica burada hemen her ev esyalidir ancak kendi esyalarinizi getirmek isterseniz de evet oturum izninizin olmasi esyalarinizi gumruk odemeden getirmeniz icin yeterlidir. Saygilarimla

      Sil
    2. Değerli cevabınız için çok teşekkür ederim.Mümkün olabildiğince her soruya dönüş yapıp cevap yazmanız zaten başlı başına takdire şayan bir davranış bunu da belirtmek isterim. Gürcistan uzun zamandır ailece yerleşmeyi düşündüğümüz bir yer ancak bilirsiniz internette tam bir bilgi kirliliği var ve ne yazık ki sizin gibi dosdoğru bilgi verebilecek kıymetli insanların sayısı yok denecek kadar az.Mesela benim çevremde Gürcistan'a çalışmaya giden insanların çok düşük ücretlerle orada çalıştığına dair yaygın bir inanış var.Polis maaşı bile 500-600 lari ise buradan çalışmaya giden ne kazanabilir ki en fazla 300-500$ diyorlar.Hiçbiri net bir bilgiye sahip değil ancak maalesef böylede bir önyargı oluşmuş.Rica etsem eğer mümkünse bir gün bu konuda da aydınlatıcı bir yazı paylaşabilir misiniz bizlerle.Mesela gıda sektöründe (ör:restaurant/lokanta)ortalama aylık kazanç maximum ne kadardır Türkiye'den gidecek bir çalışan için.Eğer bu konu hakkında da bir bilginiz varsa lütfen bizimle paylaşın.Tekrar teşekkür ederim. (ismim Kaan)

      Sil
    3. Merhabalar oncelikle tekrar tesekkur ederim yazilarinizdaki ovguleriniz icin. Bu konuda yazi yazmayi dusundum ancak cok degisken bir durum oldugu icin saglikli olmayacagina kanaat getirip sorulan sektorler hakkinda bilgi vermeyi tercih ettim. Her ne kadar onyargi gibi dusunulsede malesef ki gurcistanda ki maaslar dusuk restoranda calisan bir garson eger turk restorani ise ve turkce biliyorsa 500-700 lari arasinda maas almaktadir tabi bu batum icin gecerli tiflisde ise maaslar daha dusuktur, polisleri bilmiyorum ancak bankacilarin 400-450 lari arasinda maas aldiklarini biliyorum. Buraya yerlesmek isteyen turk vatandaslari icin onerim kendi ticaretlerini yapmaktir ki gurcistan bu konuda gayet musait bir ulke cunku kendi icerisinde uretim yok denecek kadar az malesef...

      Sil
    4. Evet, anlıyorum.Tekrar zaman ayırıp cevap verdiğiniz için çok çok teşekkür ederim.Gürcistan'a geldiğimiz takdirde whatsapp üzerinden size ulaşıp yüz yüze görüşebiliriz değil mi?.Tekrar sonsuz teşekkürler.(Kaan)

      Sil
    5. Merhabalar tabiki kaan bey muhtemelen vardir ancak ben tekrar yazmak istiyorum whatsapp numarami +995557623178 saygilarimla

      Sil
    6. Merhabalar.. Yüksek makine mühendisiyim. Gürcistan da gündüz çalışıp gece eğitim alma planım (DOKTORA eğitimi) var. Eğitim kısmı kolay. Ama gündüzleri çalışıp para kazanabileceğim iş bulma durumum nedir? Bilgi verirseniz sevinirim

      Sil
  39. Merhabalar.. Yüksek makine mühendisiyim. Gürcistan da gündüz çalışıp gece eğitim alma planım (DOKTORA eğitimi) var. Eğitim kısmı kolay. Ama gündüzleri çalışıp para kazanabileceğim iş bulma durumum nedir? Bilgi verirseniz sevinirim

    YanıtlaSil
  40. Selamlar herkese bende yaklasik 4-5 yildir gider gelirim gurcistana ve bir cok sehrinde is sebebiyle bulundum.simdi kendi isimi yapmmak istiyorum artik ticaret uzere ve benimle ciddi sekilde is yapmak isteyen ama eglenmeye basibosluga degil ciddi ciddi ekmegini kazanmak isteyen bir dostla ortak yapmak istiyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba zahit bey bende orda çalışmak istiyorum numaranızı verebilirmisiniz ortak iş kuralım

      Sil
    2. Bu yorum yazar tarafından silindi.

      Sil
  41. Gürcüden çıkma araç parçası getirmek Kocaeli ve çevre illerde satmak istiyorum mümkünmü

    YanıtlaSil
  42. Maaş kira yeme içme hayat nasıl ortalama Tiflis'te Batum'da pide ustasıyım 4 yıldır da Taksi şoförüyüm yas 28 yardımcı okursanız sevinirim

    YanıtlaSil
  43. Gürcistandan araba almak hala mantıklımı ve prosüdürü varmı

    YanıtlaSil
  44. Royal Dış Ticaret12 Mayıs 2017 15:54

    Merhaba,
    Mobilya sektöründe kullanılan; Pvc/Antrasit Kenar Bandı imalatı ve ihracatını yapmaktayız. Gürcistan'da bulunan ciddi firmalar ile ticaret yapmak istiyoruz. E-mail: disticaretroyal@gmail.com WhatsApp +90 553 2877626

    YanıtlaSil
  45. Merhaba. Gürcistan'da küçük ölçekli bir depo gibi bir yer kiralamak için sanırım yine şirket kurma ile aynı statüye giriyor. Prosedür kolay gibi ve merak ettiğim yaşam şartları nasıl ?
    Tr ile kıyaslandığında sanırım o kadar vergi yok, ve oradan şirket kurduk, aylık ortalama ilk etapta aylık 5000$ lık ihracat yaptık ve para oradaki banka hesabımıza geliyor filan. Vergi olayları nasıl? Bundan kastım 5000$ net kar değil, örnek 500$'ı elektrik parası vb. Bunlar sanırım gider olarak gösterilebilir ve orada elektrik parası ne kadar ? Kw/s
    Mesela turkiyede 44 kuruş, orada ne kadar ?

    YanıtlaSil
  46. merhaba iyi günler biz türkiye konyada peksan / pemax makina iml.tic.ltd.şti. olarak yaklaşık 22 yıldır mengene sport freze mengenesi kollu sac makası inşaat demir makası döner tabla sport micro sport gibi el aletleri imal ediyoruz bu ürünleri toptan alan satan firmalar ile irtibata geçmek ve gürcistana ticari ziyaret etmek istiyotuz bize bu konuda yardımcı olabilir misiniz iyi günler diliyoruz ...

    YanıtlaSil
  47. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  48. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  49. merhaba
    çinden gürcistana telefon aksesuarı ve parçaları ithalat yaparak buradan da diğer ülkelere ihraç ederek şirket açmak istiyorum gürcistan gümrük prosedürü gümrük vergisi durumu nasıl ve çinden üretim makinası getirerek yedek parçalar için kolaylık sağlanır mı

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar sanırım GÜRCİSTAN'DAKİ YENİ TİCARET UYGULAMASI 2017 başlıklı yazım sorularınızın tamamına cevap verecktir diye düşünüyorum. Ayrıca danışmanlık ve şirket kurulumu gibi işlemlerinizi de sizin için biz yapabiliriz saygılarımla

      Sil
    2. Merhaba internet üzerinden satış yaptığım için paypal lazım orada sirket kurup paypal hesabı açanlar var ne kadar mal olur . WatsApp no +905424269181

      Sil
  50. Benım sorum esım furcıstana iş için geliyo ona cok fuvenıyorum ama bır kac gunde benı aldatmasını gerektırıcek bır durumda karsılasırmı

    YanıtlaSil
  51. hanımefendi öncelikle böyle bir yoruma benim cevap yazmam doğru olmayacaktır elbetteki ancak şunu söyleyebilirim sizi aldatmak istedikten sonra batum olması çokta önemli olmayacaktır...

    YanıtlaSil
  52. Merhaba ben ızgara ve kebap ustasıyım. Gürcistan'da yasamak istiyorum iş olanakları nedir yardımcı olursanız sevinirim

    YanıtlaSil
  53. Gürcistandan araba alsak Türkiye'de kullansak olurmu. Bunun hakkında birşeyler yazarmisiniz çok teşekkürler bilgiler için

    YanıtlaSil
  54. Bende gurcistanda calismak istiyorum kepce operatoruyum yardimci olabilirmisiniz saygilar

    YanıtlaSil
  55. Merhaba, hazır giyim tekstil ile alakalı detaylı bir yazı yazabilirmisiniz. Yabancı markaların replika ürünleri satılabiliyormu, batumda butikler ne derecede kazanıyor, hangi kesimler alışveriş yapıyor, gümrükde bavul ticareti sorun teşkil ediyormu gibi. şimdiden teşekkürler

    YanıtlaSil
  56. Ayrıca gürcistandan araba almak için enaz 6 ay ikamet gerekli. Size araba satmak için buraya çagıranlara sakin kanmayın. Noterden satış verirken çift ruhsat oyunu yapıyorlar ve sizi dolandırıyorlar.
    Sonrada arabadan kurtulmak için üste para vermek zorunda kalırsınız. Benden uyarması

    YanıtlaSil
  57. Merhabalar Hatayda ikamet etmekteyim Gürcistanda ticaret işiyle uğraşmak istiyorum bulunduğum bölgede yaygın olarak ziraat işi mevcut ve bende bu fırsatı değerlendirmek istiyorum yeşil zeytin, siyah zeytin, zeytin yağı, nar ekşisi,defne sabunu gibi ürünleri Türkiyeden Gürcistana geçirmemde herhangi bir sıkıntı yaşarmıyım veya bu gibi şeyleri orada pazarlamak için dükkan açsam geliri nasıl olur bilgi verirseniz sevirim

    YanıtlaSil
  58. Her soruya tek tek cevap verdiginiz için teşekür ederim.Basit bir dil ile orada yaşamak isteyen ve iş yapmak isteyen arakadaşlarım ve kendim için şunları ögrenmek isterim
    1)orada yaşamak için dil sorununu nasıl çözüyoruz
    2)bir iş açtıgımızda yada orada yaşamak gittigimiz şehirlerde oranın mafya yada serseri takımı diye adlandırdığımız kişiler ile polisin bir beraberligi var sohbetleri yapılıyordu bu doğrumu sonuçta kendi memeleketinizden çok uzaklardasınız çevrenizinden olmadıgını bilen bu tarz insanların sizi rahatsız edip haraç yada tehdit etme şansı var ama bu söylenenler dogrumu bilmiyorum ögrenmek isteriz.
    3)ailemiz ile gelsek çocuklarımız nasıl bir egitim alır.
    4)gürcistan halkının yaşam kalitesi nasıldır kurallara uyarlarmı,olur olmaz bir şey için kavga çıkarmı türkiye ile kıyasladıgınızda artıları eksileri nelerdir

    YanıtlaSil
  59. Merhaba sizinle yüz yüze görüşme imkanımız var mı acaba.zaman ayırırsanız sevinirim,saygılar

    YanıtlaSil
  60. Merhabalar gürcistan da tekel bayi açmak mantiklimidır

    YanıtlaSil
  61. Herkese merhaba, Avukatlik ve diger gunluk isleri icin benimle iletisime gecin.

    YanıtlaSil
  62. Merhaba, Size bir teklifim var, size Türkmenistan'da çeşitli asma tavan, pencere pervazları, kornişler, kablo kanalları ve süpürgelik panoları üreten LZ plastik firmasından arıyorum. Tüm bu ürünler PVC'den yapılmıştır ve ayrıca çeşitli polipropilen bardaklar ve polipropilen filmler üretiyoruz. Ürünlerimizle ilgileniyorsanız, sizinle işbirliği yapmak için her zaman hazırız.
    Saygılarımla,
    Uluslararası Satış Müdürü: Azat O.
    Bağlantılarımız:
    Türkmenistan, Mary Bölgesi, Bayramalı 12.
    Telefon: +99356432236, Faks: +99356432234
    E-posta adresi: http: www.lzplastik.com
    azat.oz@lzplastik.com

    YanıtlaSil
  63. Merhaba arkadaslar ben Çağrı. Gurcistana surekli gelip gidiyorum ve son 6 aydirda gürcistandayim tifliste. Makine muhendisiyim ama import export isleriyle uğraşıyorum ve gurcistanda guzel baglantilarim var türkiyeden getirmek istediginiz mantıklı urunlerinize müşteri bulabilirim burda.
    Iletisim:
    +905326257224 (whatsappta yazabilirsiniz)
    +995558941838
    Mail: cagrikarli@gmail.com


    YanıtlaSil
  64. Selamlar site hala güncelmi sorum olacaktı

    YanıtlaSil
  65. meraba ben tahir gurcustanda syahiyorum ticaret yapmak isteyen nebiliyim doner yeri acmak isteyen bala ulasin whatsapp var ama arkadsmin neyse yazarrsanis ulada bilirsinis

    YanıtlaSil
  66. donerji ve ticaret yapmak isteyen ulasin yardmc olurum gurcustandayim burda yashiyorum whatsapp var tahir 579915908

    YanıtlaSil
  67. Batumda otele ortak arıyorum 05369380785

    YanıtlaSil

Blogger Eklentileri