1 Mart 2017 Çarşamba

GÜRCİSTAN'DAKİ YENİ TİCARET UYGULAMASI 2017

  13 yorum
     Merhaba arkadaşlar bugün sayın Batum Konsolosluğu Ticaret Ateşemiz Mikail DEVELİOĞLU ile yapmış olduğumuz görüşme neticesinde öğrendiğim Gürcistan Yeni Ticari Düzenleme ile ilgili gelişmeleri sizlerle paylaşmak istiyorum. Gürcistan Devletinin ticari gücü ve yatırımları artırmak amacı ile yapmış olduğu güncellemeleri aşağıda maddeler halinde aktarıyorum

1. Gürcistan'da yapacağınız üretim için gelecek olan tüm hammadde, makina ve ekipmanlar için gümrük bedeli alınmayacak sadece KDV bedeli alınacak

2. Eğer yapmış olduğunuz üretimi aynı zamanda İhrac ederseniz sizden aldığı KDV bedelini de gider olarak mahsuplaştırabiliyorsunuz

3. Gürcistan'da ki yapmış olduğunuz ticaretten kazancınızı yine Gürcistan'daki aynı yada farklı bir alana yatırım olarak kullandığınızda Gelir Vergisi alınmayacak (Bildiğiniz gibi yıllık 100 bin larinin altında iş yaptığınızda KDV ve Gelir vergisinden zaten muafsınız)

4. Gürcistan'da yapmak istediğiniz üretim/fabrika da çalıştıracağınız Gürcü işci sayısı 10 ve üzerinde olursa Üretim/Fabrika alanını devlet size sıfır bedel ile kiraya verecek

     Sanırım artık fabrika kurma zamanı diye düşünüyorsunuz şu anda ki çokta haklısınız ayrıca tekrar belirtmek isterim ki burada yapmak istediğiniz ticaretinizde devlet yukarıda belirttiğim konuların haricinde hemen her konuda da destek oluyor çünkü amaç üretim alanlarını çoğaltarak işsizliği azaltmak ve ekonomiyi canlandırmak...


iklan banner

13 yorum:

  1. Merhaba. Yazılarınızı keyifle okuyorum.Çok yararlı ve mantıklı.Bende son iki yılda 3 kez geldim Batum a aynen sizin gibi kendimi orada çok özgür hissettim ve çok beğendim orada yaşayabileceğimi düşünüyorum.Yine bu hatfa inşallah 16 mart gibi gelmeyi düşünüyorum. bu kez Tiflis i gezeceğim .
    İnşallah bir gün sizinle görüşürüz.Sizlere özgürce keyifli bir yaşam dilerim.

    alkumas87@gmail.com
    0532 7141602

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cok cok ozur dilerim yorumunuzu Yeni farkettim umarim henuz gelmemissinizdir

      Sil
  2. Merhabalar, size ulaşabileceğim bir telefon numarası var mı? Teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tabiki var Whatsapp: +995557623178 bu numaradan ulasabilirsiniz saygilarimla...

      Sil
  3. Ben de orda iş yapmak istiyorum meslek kebap döner lahmacun anlayacağınız tüm lokanta işi mantıklı mı

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. +995 557623178 numarali telefondan whatsapp ile iletisim kurabilirsiniz elimden geldigince yardimci olmaya calisagim. Saygilarimla

      Sil
  4. Merhabalar. Arkadaşlar ben Gürcistan vatandaşıyım. Ama gürcüce bilmiyorum. Yani çok az biliyorum. 6 sene Türkiyede yaşadım.
    İstanbul universitesi 4 yıllık Maliyye ve Anadolu univ 2 yıllık Dış Ticaret mezunuyum. Şu anda Azerbeycanda çalışıyorum. Sales Manager olarak.

    Gürcistanda bi iş teklifi alabilirsem kendi vatanıma Gürcistana temelli dönmek istiyorum. Bi iş bulabilsem sonrasında ev felan almak için baküdeki evi felan satmayı düşünüyorum.
    Yardımcı olabilirseniz sevinirim.

    YanıtlaSil
  5. Merhabalar Telefonunuzu ekledim ama whats upp üzerinden görüşme yapamadım sizlerle

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar telefon değişikliği bildirmiştim sanırım görmediniz +995557905546 buradan ulaşabilirsiniz saygılarımla

      Sil
  6. Merhabalar . 50 yaşındayım ve Yaklaşık 6 senedir Gürcistan'a is için gidip gelirim ve eşim de gürcü. Yalnız anlamadığım şu ; Gürcistan diye 6 yıldır ben başka bir ülkeye mi gidiyorum yoksa benim algı ve görme sorunum mu var ? Zira Çoğu blog ve makaleler de Gürcistan ile ilgili haberleri okuyunca bu hisse kapılıyorum.. Çünkü genel anlamda paraları bizden kıymetli olsa da bizden 25-30 sene geride olan bir ülkeden bahsediyorlar. Gitmek isteyenlerin şevkini kırmamak adına olumsuz yorum yapmak istemiyorum, merak edip gitmek isteyenler için ; 1- orda ki türküler ile temas kurarsanız dikkatli olun. 2- yeme, içme çok pahalı ( özellikle Türk lokantaları) 3- gürcü erkeklerin büyük bir bölümü türk erkeklerinden nefret eder. ( sebebi malum) vs. diye kısaca belirteyim.. Yolda yürürken önünüze çıkıp sigara isteyenleri, McDonald's ta otururken hamburgeri kapıp kaçan çocuğu, yoğun miktarda ki dilenci nüfusu dolandırıcı ve küstah taksi şoförlerini, koskoca ülkede 1 tane telefon kulübesi olmayışını, Gürcü restoran çalışan personelin ilgisizliği gibi önemsiz konuları da Saymıyorum..Takdir size kalmış.

    YanıtlaSil
  7. Ne guzel soylemissiniz agziniza elinize saglik ama ben yazdiklarinizda gurculerle alakali kotu birsey goremedim :) turklere dikkat edin demissiniz evet haklisiniz, dilenci demissiniz evet yine haklisiniz ki dilenciler gurcu degil iran yada azeri cingeneleri :) yolda onunuze cikip sigara istemisler evet buda dogru ama bunun sebebini anlayamamissiniz sanirim "burada insanlar birbirlerine yardim etmeyi yada sigara veya baska birsey istemeyi ayip gormuyorlar ki siz de bir gurcuden birakin sigarayi turk oldugunuz halde kapiyi calip yemek yemek istediginizi soyleyin mutlaka agirlayacaktir" ayrica bizden geri olan kismi sanayi kismi sadece ki brokrasisi bizden 30 sene ileridedir... Ve son olarak sunuda sormak istiyorum size bizden geri yada kotu durumda olan bir ulkenin para birimi nasil olurda bizim paramizin tam birbucuk kati daha degerli olur... Saygilarimla...

    YanıtlaSil
  8. Aynen bende 3 gun tiflisde kaldim ve turklere karsi cok saygililar her konuda bizden ilerdeler sadece fakir bir ulke

    YanıtlaSil

Blogger Eklentileri