26 Ekim 2016 Çarşamba

GURCİSTANDAKİ DOLANDİRİCİLİKLAR

  8 yorum
     Merhaba arkadaslar son zamanlarda bana aktarilan bazi durumlari sizlerle paylasmak istiyorum. Bildiginiz gibi her insan ucuz ve kaliteli arabalara sahip olmak ister ve bunun icin de yurtdisindan arac almak ve Turkiye de kullanmak icin cesitli yollara basvururlar ancak unuttugumuz yada bunun heyecani ile goz onunde bulundurmadigimiz bir durum var eger alacaginiz araci resmi prosudurunde almazsak ve kullanmazsak daha sonrasinda karsilasacagimiz sorunlar...

     Bu durumu yasamamamiz icin en onemli 3 kurali sizlere tekrar hatirlatmak istiyorum
     1. Mutlaka ve mutlaka yurtdisinda 185 gunden fazla bulunmaniz gerekiyor
     2. Yurtdisindan getirteceginiz aracin kayitli oldugu ulkeden oturum iznine sahip olmaniz gerekiyor
     3. Araci Turkiye de kullanmak istiyorsaniz eger aracin kati suretle size ait olmasi gerekiyor yada eger alacaginiz arac 1.6 motorun altinda ise gecerli bir vekalete sahip olmaniz gerekiyor. (Vekalet ile kullanmaniz durumunda yine aracin kayitli oldugu ulkeden oturum izniniz olmasi gerekir)
     Bunun haricinde sizden "para karsiligi arac getirebilirim yada arac tamamen sizin uzerinize olacak gibi vaatlerde bulunan insanlara inanmamaniz gerektigini lutfen unutmayiniz..

iklan banner

8 yorum:

  1. Merhaba, 23 yaşındayım ve istanbulda yaşıyor ve çalışıyorum. Gürcistanda bir önceki yazılarınızda ve yorumlarda ki gibi oto alım satım kiralama veya tatil yeri gibi değil de market veya mağaza açmak isterim, çünkü burada mağaza müdür yardımcısıyım ve tecrübem yıllara sair. Sizce böyle bir işe kalkışmanın getirisi iyimidir? Ve resmi süreci nasıl işler? Bu konu hakkında eğer varsa değerli yorumlarınızı rica ediyorum. Şimdiden teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar oncelikle degerli gorusleriniz icin tesekkur ederim. Hangi sektorde faaliyet icinde oldugunuzu bilmiyorum ancak Gurcistan her gecen gun gelismekte olan bir ulke ve burdaki ticari faaliyetlere Ben her zaman icin olumlu bakmaktayim takip etmeniz gerekecek yasal prosedurler ise faaliyet de bulunacaginiz sektor bazinda degisiklik gostermektedir yapmak istediginiz isin tanimini bu sayfadan yada Whatsapp iletisim numaramdan iletebilirseniz Eger yardimci olmak icin elimden geleni yapmaktan buyuk zevk duyarim...

      Sil
    2. Hocam selam-aleyküm ben izmirden yazıyorum gürcistanda sahilde belediyeler yer veryomus kahve vs şeyler satmak icon nasil oluyo ne yapmamız lazım tesekurler

      Sil
  2. Merhaba 185 gün gurcistanda kaldıktan sonra oturum iznimiz olmasa eğer araç geçirebilirmiyiz ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar. Bu soruyu bende sordum bolge Gumruk mudurlugune ve Gumruk bakanligina ancak saglikli bir yanit alamadim. Soyle bir durum varki Gumruk mevzuatina bakildiginda yurtdisinda yerlesik olmak gerekli diyor ve yerlesik olmanin aciliminida o ulkede 1 yil icerisinde 185 gun kalmak olarak veriyor, bu durumu Oturum izinsiz yaratabileceginiz tek ulke Gurcistan bu sebeple Gumruk mevzuatindaki boslugu degerlendirerek Oturum izniniz olmasada cikarabileceginiz gorusundeyim. Fakat isin diger boyutu ise Turkiye deki Trafik kontrolunde size Oturum karti sorulacak yok dediginiz de ise geriye donuk gumrukten bilgi alinacak bu durumda nasil bir durumla karsilasirsiniz o kismini kestiremiyorum inanin

      Sil
  3. Merhaba ben gürcistan'a kopeyimle gelebilirmiyim kopekle giremezsin diyolar ne kadar doğru birde orda yaşamayı düşünüyorum aylık 5000 lari yetermi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar evet gürcistana köpeğinizle gelebilirsiniz ancak bunun için köpeğinizin kimliği olması gerekiyor ayrıca veteriner kağıdı da isteyecekler sizden aşı kontrolleri için bunları temin edebildiğiniz sürece bütün evcil hayvanlarınız ile giriş yapabilirsiniz. Saygılarımla

      Sil
  4. 185 gunum doldu araç alacam ancak oturum izni lazım 05396766479 Teşekkürler

    YanıtlaSil

Blogger Eklentileri